Malý krok pre ľudstvo, veľký (k)rok pre Habesh

Ani sme sa nenazdali a sme zas o rok skúsenejší. Rok ubehol ako voda. Priniesol nám mnoho zážitkov, skúseností a výziev, no hlavne nových zákazníkov a fanúšikov. Zanechal v nás aj veľa emócií. Ako poďakovanie som si pre vás pripravil pár zaujímavých faktov z roku 2023.

Čo sme stihli v roku 2023?

Prežili sme zatvorenú kaviareň (až 2 krát) – budova, v ktorej máme kaviareň, prechádza rozsiahlou rekonštrukciou. Kvôli tomu sme museli 2 krát dočasne zatvoriť, o čom sme vás informovali aj na našom Instagrame. Práce na budove pokračujú ale pevne verím, že prevádzku už nebudeme musieť zatvárať. 

Nový rekord – robili sme kávu na najviac akciách za jeden rok – Zúčastnili sme sa 33 rôznych eventov, na ktorých sme pripravovali našu kávu. Išlo o rôzne hudobné a kávové festivaly, kávový catering vo firmách, oslavy, svadby a rôzne konferencie. 

Zažili a prežili sme našu najväčšiu stratu – O tom, že nemôže byť všetko len dobré, sme sa presvedčili aj na jednej akcii, kde sme urobili našu historicky najväčšiu stratu. Bola to drahá skúsenosť, ale dobré ponaučenie. 

Zorganizovali sme si pravú etiópsku kávovú ceremóniu – prvýkrát na našom teambuildingu a druhýkrát na Žilinskom festivale kávy v Novej synagóge, kde sme sa podielali aj na organizácii festivalu.

Deň kávy v KIA Slovakia – najväčšou výzvou bol pre nás deň kávy v KIA Slovakia, kde sme zabezpečovali kávový catering na 4 stanovištiach. Za jeden deň sme urobili až 1800 káv. 

Predali sme viac ako 4 tony upraženej kávy

Audit marketingu – urobili sme dôležitý audit nášho marketingu a zistili sme, že všetko musíme zlepšiť 😀 . Aj preto sme sa rozhodli trochu refreshnúť naše logo a zjednotiť vizuál nášho brandu. Výsledkom sú aj nové, veľmi farebné obaly. Ich cieľom je pripomínať často používané etiópske vzory, ktoré tvarom trochu pripomínajú aj tie naše slovenské. Farby sú však silno etiópske.

Instagram – začali sme sa venovať Instagramu a vďaka Nike a našim šikovným hercom / baristom sme začali robiť zábavné videá, ktoré majú dodnes spolu už takmer 1 000 000 videní! Často dostávame od zákazníkov spätnú väzbu, že ich videá veľmi bavia, veď posúďte sami – Habesh na Instagrame.

Nové technológie – som nesmierne hrdý na to, že sa nám podarilo obnoviť a doplniť kávové technológie, a teda, že máme jedny z najlepších kávovarov a mlynčekov v celej Žiline. Najväčšiu radosť mám najmä z kávovaru La Marzzoco a z mlynčeka EK43. Teším sa z nich nie len ja, ale aj všetci naši baristi, ktorí s nimi denne pracujú. Je to ako keď presadnete z Octavie do Mercedes S Class. 

Prvý zamestnanec – muž – Hurá, v roku 2023 sme konečne zamestnali nášho prvého mužského baristu! Náš tím sa rozrástol o ďalšieho stredoškoláka z hotelovej akadémie, ktorý je príkladom toho, že aj mladí ľudia chcú pracovať. Okrem iného sa z neho stal aj veľmi dobrý herec v našich videách :D. Dúfam že nám neodíde do Markízy.

Dosť bolo minulosti. Čo nás čaká tento rok?

Stagnácia je to posledné, čo by som chcel a preto už teraz makáme na zlepšeniach a novinkách, ktoré sa budú týkať aj vás, našich zákazníkov a fanúšikov.

Ako prvé chcem spustiť nový, vymakaný ehop na www.habesh.sk. Jeho súčasťou bude samozrejme aj blog, vernostný program pre registrovaných zákazníkov a informácie o našich prevádzkach a kávach. Novinkou budú aj videá o každej z našich zrnkových káv.

Verím, že sa mi opäť podarí spojiť pražiarov (keďže káva spája), a doviezť spoločný kontajner kávy z Etiópie. Zatiaľ jej za rok nepredáme toľko, aby sme si vedeli dovoliť doviezť ho sami, preto vkladám nádeje aj do tejto spolupráce.

Tak isto plánujem oveľa viac chodiť s kávovým stánkom Habesh po Slovensku. Hlavne na kávové festivaly,  aby sme nemali fanúšikov iba v Žiline, ale po celom Slovensku. Začíname 20.01.2024 vo Fresh markete na Coffeemarket.

Chcem robiť úplne nové veci, ktoré sme ešte nikdy nerobili. Čo konkrétne to bude, to sa nechajme prekvapiť 😀 .

Na jar plánujem spustiť bodový vernostný systém v našich kamenných prevádzkach. Bude odmeňovať verných zákazníkov zbieraním bodov a zľavou za registráciu. Takto budete môcť ušetriť až 15%.

Sľubujem, že budem viac písať o tom, čo sa u nás deje, aby sme boli stále v spojení. Budem s vami zdieľať novinky a pikošky aby ste vedeli, že sa neflákame ale tvrdo makáme. Našim cieľom je prinášať vám to najlepšie čo vieme, aby ste sa u nás cítili príjemne. Sledovať nás teda môžete na FB, Instagrame, TikToku alebo sa môžete so mnou osobne spojiť na LinkedIne.

Mojim cieľom je aj to, aby sme sa ešte viac zlepšili v našich autentických a zábavných videách. Pokúsime sa dosiahnuť 10 000 000 videní našich videí v roku 2024 a 10k followerov na Instagrame.

V neposlednom rade je mojím cieľom naďalej rozširovať povedomie o etiópskej káve Habesh na celé Slovensko, pretože chceme, aby všetci kávičkári vedeli, že Habesh je Etiópia a Etiópia je pravlasť kávy.

Ďakujem, že ste v tom s nami.

O autorovi

Martin Vavrík
Zakladateľ značky Habesh.

Mladý chalan, ktorý na Slovensko priniesol etiópsku kávu a vytvoril z nej značku Habesh – etiópska káva. Aby mohol spolu s kávou šíriť aj etiópsku kultúru, už 5-krát navštívil Etiópiu. Priniesol si množstvo zážitkov a skúseností, s ktorými sa delí na svojom blogu.

Najnovšie zo sveta habesha

IMG_9012
Koľko eventov je veľa eventov?
WhatsApp Image 2024-05-17 at 09.48.16_d92c3049
Aricha Adorsi – ako znie výsledný verdikt od L. Királyho?
Ladislav Király
Ako dopadla návšteva kávového kritika a bloggera L. Királyho v Habeshi?